Saturday, February 12, 2011

Megimbau Kembali PJMK


SAUDARA NASAE,
YDP PERTAMA PJPK (PJMK)

sesi 2005-2006



SAUDARI NURAAINA 
YDP KE-2 PJPK (PJMK)
sesi 2006-2007
sesi 2007-2008





Syed Zawawi bin Syed Abu Bakar
 YDP KE-3 PJMK
sesi 2008



AHMAD SHAKRY BIN SAIDON, 
YDP KE-4 PJMK
sesi 2008/2


MUHAMMAD FIDAUDDIN B AMZAR, 
YDP KE-5 PJMK
sesi 2009/2010


SHAMSUL AMRI BIN KAMARUDIN,
YDP KE-6  PJMK,
sesi 2010/2011


**PJPK ialah nama lama bagi persatuan jururawat pelatih kuis sebelum ditukar sebagai PJMK

KEPIMPINAN SALING TUKAR BERGANTI, ku sebagai pewaris yang di beri kepercayaan oleh lebih 400 mahasiswa/siswi di fakulti sains kejururawatan, berjanji akan menegakkan hak2 dan membawa persatuan kearah yang baik insyaAllah!!

“Lawanlah dunia dengan akhirat. Maksudnya, andai kita diuji masalah, kembalilah pada ALLAH S.W.T kerana DIA Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita. Ingatlah... masalah hanya persepsi dan kelihatan negatif kerana ia tidak selaras dengan keinginan kita. Amalkan berdoa sebelum memulakan kehidupan harian. Tenangkanlah hati kerana jiwa akan lebih mantap hasil keyakinan
yang jitu kepada-NYA...”

BEBAS DARI BELENGGU
Benarkah punca masalah adalah disebabkan hubungan kita dengan ALLAH S.W.T? Yakinlah... andai kita mendekatkan diri pada-NYA, kita akan mendapat ilham untuk keluar dari belenggu keresahan. Renungkanlah ke dalam diri kerana di situ ada lubuk yang dipanggil kebijaksanaan.
Berhentilah bercerita tentang kegagalan lalu. Biarlah masalah lampau menjadi sejarah dan lihatlah masa hadapan dengan lebih jelas. Lakarkan kejayaan baru dan sejarah inilah yang perlu diulang berkali-kali. Ketahuilah bahawa orang yang berjaya adalah orang yang tahu bagai¬mana untuk menukarkan sejarah silam yang gelap ke sejarah cerah hari esok.



















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...