Monday, March 12, 2012

asslamualaikum 2012

بسم الله الحمن الرحيم

Dah lama agaknye abg sham tak menulis..hmm..tula asyik bizy yg dibuat2 sehingge menanguh2kan kerje.. tula sebabnye.. sebenarnye banyak yg abg sam nak kongsi.. smpena semagat baru untuk taun 2012 ni, abg sam bertekat utk rajin2 menulis blog dan menambah followers untuk menggalakan perkongsian secara terbuka lagi terdedah..huhu.. ikutkan hati, nk buat blog ni tuk simpanan peribadi aje.. tp setelah di telitikan eloklah abg sam mewujudkan konsep keterbukaan untuk memblog.. sb klu ramai boleh baca.. sedikit sebanyak kita boleh berdakwah.. betul tak??..(=
 Tema terbaru blog abg sam masih lagi life is travel, tapi menambahkan pendekatan dengan "perjalanan pena"
maksud yang ingin di sampaikan ialah "perjalanan" ialah perjalanan lah..hehe.. "PENA" tu ibarat abg sam, ataupun sebagai manusia..

Abg sam teringat ustaz kat masjid tu cakap, manusia ini ibarat pena, ataupun pen@pensel@kalam.. oklahlah abgsam bagi contoh:
-- pensel(P), sebatang pensel tidak boleh bergerak tanpa sesuatu yang memegangnya, spt manusia (M), manusia tidak akan boleh bergerak tanpa izin dari Allah swt dan manusia tak boleh lari dari gemgamanNya.
--P, sebatang pensel sedap dipakai diwaktu matanya tajam, spt M, manusia yang akal fikiranya di tajamkan oleh ilmu yang dianugerahkan oleh Allah swt akan sedap atau mudah memanfaatkan untuk dunia.
--P, sebatang pensel, mata dakwatnya terletak di tengah, ade pernah nampak kat tepi??hee.. spt M, M mempunyai hati yang akan mencorakan seseorang itu, samaada cair, pekat atau comot..
DAN LAIN2 LAGI..anda kene fikirlah lagi yer...hehe
sebenarnye banyak persamaan kehidupan  manusia klu nak diibaratkan dengan alat ini. sbb itulah Allah menciptakan Kalam ini dulu dari manusia.. wallahualam

*** pemilihan tulisan ini pulak sebab abg sam rase tulisan ni betul2 seakan akan tulisan abg sam yg realiti..hehe dan gambar background ni pula, mcm biaselah.. i like neutral tropicana life...(=

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...