Saturday, October 23, 2010

23 oct 1989

Alhamdulillah ku panajatkan syukurku ke hadrat ilahi atas limpah kurnia dan kesempatan utukku boleh lagi sempat bernafas untuk menghirup oksigenMu, memberiku lagi yang hina ini untuk menumpang di pusat kebun Mu yang sementara ini.. Hari ini 23\10\10 tepat jam 00.00am waktu malaysia,dengan phase:99.07% full moon, bersamaan 15 Dhul Qaida,(waktu di wadjet blogku), genaplah usiaku di muka bumi ini mencecah 21 tahun.. Usia yang bukan lagi muda atau remaja, malah telahpun memasuki peringkat awal dewasa.. InsyaALLAH.. dengan berkat usia ku ini, ku berdoa agar menjadi seorang yang lebih baik dari sebelum ini.. akan ku tinggalkan perkara2 yang dimurkai oleh mu ya ALLAH.. Berilah aku kesempatan untuk lebih mendekatkan diriku ini Ya ALLAH dengan MU.. Seperti mana engkau menjadikan orang2 yang soleh kesempatan untuk mu Ya ALLAH.. aku taknak jauh dengan Mu.. Jauhkanlah diriku ini dari perkara2 yang dibenciMu ya ALLAH.. Kau ampunkanlah dosa2 ibu dan bapa ku, seluruh ahli keluargaku, guru-guru yang membimbingku, serta seluruh ummat islam di muka bumi ini ya ALLAH.. Ya Allah.. kau ampunkan lah dosa2 sahabat2 ku h****,s******,k******,a*** dan lain2, kau ubahkan dan kau bukakanlah pintu hati mereka ya ALLAH, supaya lebih dekatkan diri mereka dengan Mu ya ALLAH..
kenangan kek yg pertama yg dihadiahkan oleh sahabat plkn 2007
ya ALLAH.. aku insan yang lemah, bantulah aku ya ALLAH untuk menempuh liku2 kehidupan yang mendatang, kau jauhkanlah dan lidungilah diriku dari godaan syaitan... Ya ALLAH.. berkatkanlah segala usahaku, pembelajaranku, segala doa-doa ku,supaya aku boleh menjadi seorang jururawat yang boleh berbakti kepada Mu dan hamba2 mu di muka bumi ini..Ya ALLAH.. hanya padamu ku sembah dan memohon.. Robbana atina fiddunia hasannah, wafil ahirotihasanatau wakina azabanar.. amin..

Sejak kecil2 lagi, seingatku lah, xpernah sambut bezday2 ni.. mungkin ku yang lupe agaknye..hehe.. aahh.. bru ingat.. adelah mase 5 ke 6 tahun tah.. ibuku pernah buatkan kek mentega yg bulat ditengah..haha.. bukan ape, bekas acuan kek yg dibakar di dapur gas tu yang berbentuk bulat kat tengah.. lpas tu, kakak ku letakan lilin putih (yg selalu digunakan utk klu xde letrik) kat tengah..adehh.. terharu klu ku mengigatkan peristiwa itu..rasenye itulah kek pertama..hehe.. bukanlah mengharap sangat.. bagiku xpelah..sambut bezday ni xsemestinya wat makan2..hehe.. tp yang paling istimewa semasa tahun 2007, ketika tu baru habis pLkn.. kiteorang watla la reunion kecil2an.. lagi pun kawn ku deting lah kononnye.. kebetulan kawan ku bzdaynya 22\10, ape lagi, kami sambutlah sekali.. aweknya yg berbangsa cina tu, belanja kek untuk pakwenye gan ku.. rasenye tu lah kek pertama yang tertera nama ku diatasnya.. =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...